power outage - Reisverslag uit Port Moody, Canada van Elly-en-Hans - WaarBenJij.nu power outage - Reisverslag uit Port Moody, Canada van Elly-en-Hans - WaarBenJij.nu

power outage

30 Augustus 2015 | Canada, Port Moody

zaterdag was een gekke dag. er was al voorspeld dat het de hele dag zou regenen en die voorspelling kwam helemaal uit. ook nog veel wind, dus een dag om thuis te blijven of een museum of zo te bezoeken.

nou zijn wij niet van die snelle starters, eerst rustig wakker worden, ontbijten, koffie drinken en dan zien we wel weer.

Zien we wel weer werd: thuis blijven. de stroom viel uit en dat betekende onder meer dat in de wijde omgeving ook de verkeerslichten niet werkten, dus enorme files ontstonden. En als 's morgens de stroom uitvalt, dan hoop je dat dat snel weer wordt opgelost, maar vroeg in de middag nog steeds geen stroom, laat in de middag nog steeds niet en om een kort verhaal lang te maken: de hele avond ook helemaal niks.

Dat betekent onder meer dat je geen koffie kunt zetten, geen was kunt draaien, geen eten koken, geen iPad opladen, geen wifi dus geen internet, geen radio en televisie.

's Nachts om bijna drie uur een flinke klik en spontaan gingen de lampen aan die na proberen toevallig in de 'aan' stand waren blijven staan. Al met al ruim 16 uur geen stroom en wat betekent dat bijvoorbeeld voor de inhoud van de vriezer? Er staan er hier twee helemaal vol en wij gebruiken dat niet.

De voorspelling voor vandaag: de hele dag regen. De zon schijnt echter volop, dus vooruit: we gaan op stap.