nog even - Reisverslag uit Port Moody, Canada van Elly-en-Hans - WaarBenJij.nu nog even - Reisverslag uit Port Moody, Canada van Elly-en-Hans - WaarBenJij.nu

nog even

15 September 2015 | Canada, Port Moody

Vandaag hebben we onze chauffeur bedankt voor het halen van en brengen naar het vliegveld. Met zijn drieen een happie en drankie gedaan. En dan hoor je nog eens wat van het plaatselijke nieuws. Dat verhaal van die beren kreeg een extra dimensie: een paar kilometer van "ons" huis waren twee mensen aan het wandelen. Ze kwamen een beer tegen en ze kunnen het niet meer navertellen. En in het water waar wij op uitkijken is van de week een walvis gesignaleerd.

Ach ja, het is hier niet veel anders dan in Nederland, want die dolfijn in Utrecht is ook bijzonder. En we worden hier regelmatig aan Nederland herinnerd. Restaurant 'de Dutch' serveert pannenkoeken. In het menu worden dus de Nederlandse woorden gebruikt en die woorden worden ook uitgelegd. Buiten op het grote bord staat dus het Nederlandse woord 'pannenkoeken' en in het menu wordt bijvoorbeeld uitgelegd wat 'stroop' is. En als je een pannenkoek bestelt dan krijg je een echt Nederlands knijpflesje van van Gilse stroop.

En in Vancouver is ergens een kroeg met de naam 'New Amsterdam Cafe' en daarnaast zit een 'Cannabis